DAF respecteert uw privacy. Wij gebruiken cookies voor diverse doeleinden, zoals websitefunctionaliteit, het verbeteren van uw ervaring met onze website, het creëren van integratie met sociale media en het helpen targeten van marketingactiviteiten binnen en buiten onze website. Door uw bezoek op onze website voort te zetten, stemt u in met ons gebruik van cookies. Als u echter uw cookievoorkeuren wilt aanpassen, klikt u hieronder op 'Instellingen wijzigen'. Meer informatie vindt u in onze Cookieverklaring.
 
Download
  • vrijdag 29 januari 2021
  • Temse
 

T.S. Lux: 100% Luxemburg, 100% eco-rijden en 100% efficiënt

Historiek

De familie Nadin, afkomstig uit de Gaumestreek, focust zich voor 100% op transport.

In 1992 startten zowel vader Nadin als zijn broers hun activiteiten als transporteur in de regio van Arlon.

De verdere ontwikkeling in de jaren ‘90 zorgde ervoor dat de vader van Cédric Nadin, de huidige manager, "Transsud Lux" oprichtte in Bertrange. In 1999 werd een naamswijziging doorgevoerd namelijk T.S. Lux, een gedeponeerd merk.

In het eerste decennium van 2000 groeide het bedrijf nog verder en daarom werd in 2004 in Ehlerange een nieuw complex gebouwd om de opslagcapaciteit te verdubbelen. In 2008 werd een nieuw gebouw neergezet in Habay-La-Neuve (B) dat in 2019 werd uitgebreid tot 5400 m².

 
DAF-2-Cedric-Nadin-chauffeur
Cédric Nadin en zijn chauffeur Francis Thiry voor de XF combinatie
 

De hoofdactiviteit van T.S. Lux bestaat uit distributie en internationaal transport.

De distributie vindt voornamelijk plaats in Luxemburg (provincie en Groothertogdom) en bestaat uit een 1100 palletbestellingen.

Voor dit werk kan T.S. Lux rekenen op 40 bakwagens specifiek voor de distributie, waarvan één van de 30 DAF voertuigen, een 19-tons DAF FA LF bakwagen de 700.000 km heeft overschreden en nog steeds in het bedrijf actief is. De overige voertuigen uit de distributievloot bestaan uit 19 ton DAF FA LF en 19 ton DAF FA CF bakwagens, uitgerust met een laadbak en laadklep.

Het internationaal transport omvat volle ladingen en deelladingen binnen de Benelux en beslaat een 200 orders. De internationale vrachten gebeuren met een vloot van 25 DAF FT XF Super Space Cab 460 pk en 480 pk trekkers en een serie DAF FAS XF bakwagens die een wipkar trekken.

De vrachtwagens zijn opgebouwd door het bedrijf Van Hool en Schmitz en werden voorzien van een specifieke Orten-structuur.

Het totale wagenpark, waarvan 70% DAF voertuigen, bestaat uit 80 voertuigen: 25 trekkers, 15 aanhangwagens en 40 distributievoertuigen.

 

Rijscore van 100%

Cédric Nadin stelt met trots zijn chauffeur, Francis Thiry, voor die de beste is in zuinig en anticiperend rijden! Hij behaalt 100% anticipatiescores volgens de "Driver Performance Assistant" (DPA) van zijn voertuig. Francis is een ervaren en zeer rustig overkomend chauffeur. Dat blijkt uit de anticipatiescores die hij regelmatig behaalt aan het stuur van zijn DAF FAS XF 480 pk Super Space Cab uitgerust met een wipkar.

Hij gebruikt dit voertuig zowel voor het nationale als het internationale transport en ook wanneer het nodig is voor de distributie. "De DAF XF is een fantastisch voertuig, goed doordacht voor de bestuurder en zeer comfortabel. Het is ook heel wendbaar en ondanks de grootte die mijn voertuig in beslag neemt, kan ik gemakkelijk manoeuvreren. Dankzij alle rijsystemen op mijn voertuig kan ik zelfs in druk verkeer heel ontspannen rijden", zegt Francis.

Cédric Nadin voegt hieraan toe: "Natuurlijk speelt verbruik een belangrijke rol, maar voor mij is het geen topprioriteit. Mijn chauffeurs moeten comfortabel achter het stuur zitten, want een tevreden chauffeur draagt bij tot een positief imago van mijn bedrijf. Dankzij DAF kan ik mijn chauffeurs voorzien van uitstekend uitgeruste voertuigen en dit is een vorm van beloning voor de chauffeur voor zijn harde werk.”

Onlangs kocht Cédric Nadin 2 nieuwe DAF FT XF's. Hij investeerde ook in nieuwe dubbeldeksopleggers waarmee hij twee niveaus van pallets kan vervoeren en alle laadruimtes werden uitgerust met gesiliconiseerde schuifzeilen en automatische zeilspanners om turbulentie en zo luchtremmen te voorkomen. Op deze manier draagt hij bij tot een CO2-uitstoot vermindering.

 

Meer media


 

 

Gegevens perscontact: 

Luc Serrien
DAF Trucks België

E-mail: luc.serrien@daftrucks.com

> Voor overige vragen kunt u contact opnemen met DAF Trucks België