CF Construction

De DAF CF Euro 6 Construction: speciaal voor toepassingen binnen het bouwtransport waarbij regelmatig 'off road' gereden wordt. De CF Construction onderscheidt zich door een grote oploophoek en hoge bodemvrijheid voor een goede terreinvaardigheid en door tal van slimme details voor maximale inzetbaarheid, lage operationele kosten en een toonaangevend gebruiksgemak. De CF Construction heeft een stoere uitstraling die het voertuig een geheel eigen gezicht geven.

Veelzijdig

Veelzijdig

Of het nu is voor het vervoer van zand, cement of bouwmaterialen. Of voor inzet binnen het speciaal transport of in de houtindustrie. Er is altijd een CF Construction op maat.

De DAF CF Construction wordt geleverd als:

  • drie-assige 6x4 bakwagen met 8 of 9 tons vooras en 19, 21 of 26 tons tandem, waardoor het voertuig zich uitstekend leent voor toepassing in het bouwsegment en de houtindustrie.
  • als drie-assige 6x4 trekker is de CF Construction bij uitstek geschikt voor inzet binnen het speciaal transport of voor het vervoer van bomen of heipalen.
  • Een 8x4 bakwagen-variant, de ideale basis voor een kipper of betonmixer. Met twee gestuurde 7,5, 8 dan wel 9 tons voorassen, in combinatie met een 19, 21 of 26 tons tandem, biedt deze een hoog technisch GVW van 32 tot zo’n 44 ton.

Voor toepassingen waarbij een grote oploophoek en hoge bodemvrijheid minder van belang zijn, levert DAF de CF 6x4- en 8x4-uitvoeringen overigens ook in een versie met het aantrekkelijke exterieurdesign van de reguliere CF-modellen.

Optimaal gebruiksgemak

Optimaal gebruiksgemak

Een hoog chauffeurscomfort en maximale gebruiksvriendelijkheid waren belangrijke eisen die DAF stelde bij de ontwikkeling van de DAF CF Construction.

  • Aan de zijkant van de cabine is als optie een praktische opstap leverbaar, zodat de chauffeur gemakkelijk in de laadbak kan kijken, daarbij geholpen door een handige beugel op het dak voor extra houvast.
  • Brede opstaptreden zorgen voor een buitengewoon gemakkelijke en veilige in- en uitstap. De uitvoeringen met 12,9 liter PACCAR MX-13-motor beschikken over drie opstaptreden; bij de versies met 10,8 liter PACCAR MX-11-motor zijn dat er standaard twee. Een derde, onderste opstaptrede is daarbij als optie leverbaar en wordt flexibel opgehangen voor een lage schadegevoeligheid.

Uiteraard deelt de CF Construction de comfortabele stoelen met de overige modellen uit het brede CF-programma en datzelfde geldt voor het fraaie dashboard met geïntegreerde Driver Performance Assistant en de nieuwe, ergonomisch geplaatste schakelaars. Ook het fraaie stuurwiel met geïntegreerde bedieningselementen is standaard op de bouwvoertuigen.

Efficiënte motoren

Efficiënte motoren

Voor de aandrijving van de CF Construction kunt u kiezen uit de:

  • 12,9 liter PACCAR MX-13-motor met vermogens van 303 kW (412 pk) tot 375 kW (510 pk)
  • 10,8 liter PACCAR MX-11-motor met vermogens van 210 kW (286 pk) tot 320 kW (435 pk).

Optioneel is uiteraard een AS Tronic geautomatiseerde versnellingsbak leverbaar met een specifieke keuzemogelijkheid voor gebruik ‘off road’ met speciaal daarvoor ontwikkelde schakelstrategieën. De bak schakelt daarbij sneller en de koppeling wordt sneller bediend. Uiteraard is op de CF Construction bovendien een reeks aan PTO’s beschikbaar. Bij de uitvoeringen met PACCAR MX-11-motor is naast de bekende motor-PTO op 13 uur, ook een lichte uitvoering op 11 uur leverbaar met een koppel van 250 Nm.

Chassis

Chassis

Het chassis van de CF Construction-modellen is ontwikkeld voor een maximale stijfheid en uitstekende rijeigenschappen.

  • Het biedt veel vrije ruimte voor de plaatsing van componenten, zoals de steunpoten van een laadkraan.
  • Het chassis onderscheidt zich aan de voorzijde door een Y-frame om plaats te bieden aan de Euro 6-motoren en de krachtige koeling voor een gunstig brandstofverbruik.
  • Nieuw is bovendien de voorbereiding voor het monteren van een DIN-plaat voor bijvoorbeeld een sneeuwschuiver.
  • Op alle uitvoeringen is een verticale uitlaatpijp leverbaar: bij de 8x4-bakwagenchassis is daarin zelfs de SCR-unit geïntegreerd.

Daarnaast werd veel aandacht besteed aan een hoge opbouwvriendelijkheid. Een mooi voorbeeld is de zogeheten Body Attachment Method (BAM) die op het FAD 8x4-chassis besteld kan worden, een volledige voorbereiding voor de montage van de meest voorkomende kippers. Daartoe worden op het chassis af fabriek diverse steunen aangebracht en wordt in een specifiek gatenpatroon voorzien.

Gerelateerde informatie

LF Construction

DAF-lf-construction-400

Ideaal voor bouwtoepassingen waarbij een hoge wendbaarheid van groot belang is: de LF Construction.

Construction

DAF CF Euro 6 chauffeursinstructies

DAF-CF-Euro-6-driver-instructions-400

Rijdt u in een DAF CF Euro 6? Bekijk dan nu de instructievideo's op ons DAF YouTube kanaal.

Bekijk de afspeellijst

Euro 6 Configurator

DAF Euro 6 truck configurator

Welk transporttoepassing ook, DAF heeft altijd een passend antwoord. Gebruik de DAF Truck Configurator om te kijken welke Euro 6 truck het best bij uw wensen past.

DAF Euro 6 Truckconfigurator

DAF Transport Efficiency

DAF-Pay-off-nl

DAF Transport Efficiency heet onze filosofie om u de hoogste opbrengst per kilometer te bieden.

DAF Transport Efficiency

Neem contact op met uw DAF dealer

DAF logo on dealer building

Wilt u meer weten? De DAF dealer kan u alles vertellen over de producten en diensten van DAF.

Zoek een DAF Dealer

Deel deze pagina

We nodigen u uit deze pagina te delen

Deze site gebruikt cookies

DAF gebruikt cookies om het functioneren van deze website te verbeteren en om de beste service aan u te leveren. Daarnaast maken we gebruik van Google Analytics om uw bezoek aan onze website anoniem te analyseren. DAF's cookies zijn volledig veilig, maar wanneer u dat wenst, kunt u de cookie-instellingen in uw browser te allen tijde wijzigen.